måndag 7 mars 2011

Forska om Vasaloppet



Vasaloppet är en mycket poppulär aktivitet i Dalarna. För att lära dig svenska vill jag att du ska träna på att söka information. Försök därför att svara på mina fem frågor om vasaloppet. Hämta information på vasaloppets hemsida: http://www.vasaloppet.se/se/vasaloppet/start

1. Vilken idrottsgren handlar det om?
2. Vem vann vasaloppet i söndags, 6/3-2011?
3. Hur lång tid tog det för Leffe att åka skejtvasan (klicka här)?
4. Hur långt är riktiga vasaloppet? och var ligger start- och målplats?
5. Varför heter vasaloppet "VASA"-loppet? Tips: en gammal svensk kung.

Svara genom att klicka här.

3 kommentarer:

  1. hej leffe god middag , det fangerar inte på diktomen och jag kan inte lyssna .fowsiyo

    SvaraRadera
  2. Prova att hämta filen (spara den på din dator). Det är en ljudfil som går att använda i mediaspelaren. Jag har provat på en annan dator utan problem. Prova igen!

    SvaraRadera
  3. hej jag förstår nu tack så mycke. jag lyssnade många gånget tack får hjälp . fowsiyo

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett meddelande till din lärare. Obs! publicera med valet "övrigt" och ditt namn.