torsdag 19 augusti 2010

Kan du följa en instruktion?


Förra veckan slog du upp orden i lexikon och försökte förstå nära hundra procent av nedanstående datordiktamen. Nu ska du fylla i alla tomma luckor för att visa att du kan alla ord som du lärde dig förra veckan. Gör så här:
1. Markera hela texten "datordiktamen" och kopiera den.
2. Starta ordbehandlingsprogrammet "Word" och klistra in texten där.
3. Nu ska du fylla i luckorna i texten med rätt ord som du lärde dig förra veckan.
4. När du är klar ska du skriva ut (printa) texten och ge den till Leffe.

Lycka till!

Datordiktamen

Jag heter _____________ och sitter vid ___datorn___ och tittar på __________. Jag skriver med __________ som sitter på ett __________ och jag __________ musen över olika platser på bildskärmen. Ibland klickar jag med __________ vänstra __________ över en länk eller __________ __________ , och då förändras bilden på __________ . När jag klickar med musens högra __________ kan jag välja andra funktioner, t.ex. ”öppna i nytt fönster”. Det är bra för då kan jag arbeta i två eller flera fönster (hem_____) samtidigt.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Här kan du lämna ett meddelande till din lärare. Obs! publicera med valet "övrigt" och ditt namn.