tisdag 29 december 2009

Datordiktamen Delas ut i form av papperskopia

Datordiktamen

Jag heter _____________ och sitter vid datorn och tittar på datorskärmen. Jag skriver med tangenterna som sitter på ett tangentbord och jag styr musen över olika platser på bildskärmen. Ibland klickar jag med musens vänstra knapp över en länk eller ikon på skärmen, och då förändras bilden på skärmen. När jag klickar med musens högra knapp kan jag välja andra funktioner, t.ex. ”öppna i nytt fönster”. Det är bra för då kan jag arbeta i två eller flera fönster (hemsidor) samtidigt.

När du har slagit upp alla svåra ord i lexikon och förstått nära hundra procent ska du utforska sfi-leffe. Gå in på http://www.sfi-leffe.blogspot.com/ och prova de olika länkarna som finns på Leffes hemsida. Där finns många olika program som kan hjälpa dig att snabbt bli duktig på svenska. Kom ihåg att det är du som lär dig svenska, ingen annan kan göra det åt dig.

Med vänlig hälsning Magister Leffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna ett meddelande till din lärare. Obs! publicera med valet "övrigt" och ditt namn.